Dixel Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Sensa Romagna Disc SLE 105 VS Specialized Allez E5 Disc? Na szose w górach. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego Porównujesz rower z napędem Shimano 105 z rowerem z napędem Shimano Claris? Odnośnik do komentarza
Dixel Opublikowano 3 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 46 minut temu, Greg29 napisał(a): Porównujesz rower z napędem Shimano 105 z rowerem z napędem Shimano Claris? No spec dla czegoś kosztuje tyle samo, rama znacznie lepsza, opony też, claris gorzej znacznie 105-tki, ale ogólnie jak na to patrzeć? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Jakieś linki? Claris to do muzeum się tylko nadaje. Ramy Speca z alu E5 to ramy typu premium. Bardzo dobre i bardzo lekkie jak na alu. Mam taką w gravelu. Miałem kilka przedtem w crossach i w MTB. Odnośnik do komentarza
ernorator Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Claris rzeczywiście jest średni chociaż jeździć się da nawet sprawnie, gorzej że to oznacza mechaniczne hamulce. Gdyby to był mój wybór to wyglądało by to tak: - jeśli rower już kompletny i nie będę wkładał tam nic poza sidełkiem itp. to Sensa - jeśli rower, w który w perspektywie 2/3 lat wsadzę za 2-3k napęd 2x11 i hamulce hydrauliczne to Specialized. Chociaż wiedzę tego na Clarisie za 5700 a na hydrauliczne Tiagrze za 6800, nie wiem czy nie wolał bym dołożyć. Jest spora szansa, że Tiagra 2x10 wystarczy Tobie już na zawsze. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Mam Tiagrę 2x10 w przełajówce Speca przerobionej na gravela i kultura zmiany przełożeń jest naprawdę w porządku. Z moich doświadczeń na ramie aluminiowej z alu 6061 jeździ się nędznie. Jest cieżka i jakaś tak "dębowa". Więc jak dla mnie albo rama z alu typu premium albo karbon. Tak swoją drogą wjechałem i zjechałem na Stelvio, Grossglockner i dziesiątki innych alpejskich przełęczy na hamulcach obręczowych, nigdy nie miałem problemu z hamowaniem i nigdy z tego powodu nie zaliczyłem gleby. Więc hamulce tarczowe naprawdę nie są niezbędne w górach. Zalecałbym je tym którzy ważą stówę albo nie mają doświadczenia w jeździe po górach albo jeżdżą często w deszczu albo chcą robić wariackie zjazdy na pełnej prędkości. Ale wtedy tylko tarczówki hydrauliczne wysokiej jakości z dobrymi tarczami. Mają lepszą modulację i można hamować później niż na obręczowych ale cienkim gardłem nigdy nie jest siła hamowania tylko przyczepność. Ich wadą jest potrzeba częstszego serwisowania, zapowietrzanie się, częstsze zmiany klocków, wyginanie się tarcz pod wpływem temperatury, częste, irytujące ocieranie klocków o tarczę. Odnośnik do komentarza
Dixel Opublikowano 3 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2 godziny temu, jajacek napisał(a): Jakieś linki? Claris to do muzeum się tylko nadaje. Ramy Speca z alu E5 to ramy typu premium. Bardzo dobre i bardzo lekkie jak na alu. Mam taką w gravelu. Miałem kilka przedtem w crossach i w MTB. https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-allez-e5-disc-claris-2023-chlorowodorek-betainy-z-pepsyną/140014529/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=140037053&country=pl&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5fetBhC9ARIsAP1UMgErCze7kPA-ELNtvJTXAtYRQknxgsJ4iiu9nd6p-TY8jxs21q_2F24aAmrDEALw_wcB&gclsrc=aw.ds https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-sle-pd35801/?v_Id=191714&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5fetBhC9ARIsAP1UMgE-oujIbyqgxp0jK7lNZevh70YXy1dUvO2F9FxWTIOK7-yYowndmN8aAjQ_EALw_wcB Odnośnik do komentarza
Dixel Opublikowano 3 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2 godziny temu, ernorator napisał(a): Claris rzeczywiście jest średni chociaż jeździć się da nawet sprawnie, gorzej że to oznacza mechaniczne hamulce. Gdyby to był mój wybór to wyglądało by to tak: - jeśli rower już kompletny i nie będę wkładał tam nic poza sidełkiem itp. to Sensa - jeśli rower, w który w perspektywie 2/3 lat wsadzę za 2-3k napęd 2x11 i hamulce hydrauliczne to Specialized. Chociaż wiedzę tego na Clarisie za 5700 a na hydrauliczne Tiagrze za 6800, nie wiem czy nie wolał bym dołożyć. Jest spora szansa, że Tiagra 2x10 wystarczy Tobie już na zawsze. Ten spec na clarisie jest za 5300, z tiagrą za 6800, to już naprawdę overbudżet. Może być i wymieniłbym kiedyś komplet na tiagrę czy 105-tkę. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Ja wymieniałem Clarisa na Tiagrę w fitnessie to graty bez klamkomanetek kosztowały mnie ok. 650 zł, w tym część gratów takich jak przerzutki przód i tył kupiłem na olx z demontażu z nowych rowerów a mechanizm korbowy używany w b. dobrym stanie, łańcuch, suport, kaseta, pancerz nowe. Jakbyś wszystko chciał nowe to pewnie dałbyś z 1000 zł plus klamkomanetki hydrauliczne z hamulcami minimum 1000 zł (widziałem na olx całą grupę z demontażu za 2400 zł) więc bardziej się opłaca od razu kupić tego droższego Speca na Tiagrze bo późniejsze samodzielne wymiany wychodzą dużo drożej. Inną opcją jest ta Sensa na Shimano 105, może i gorsza rama ale reszta jest o.k. albo używany Spec Odnośnik do komentarza
Dixel Opublikowano 3 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 1 godzinę temu, Greg29 napisał(a): Ja wymieniałem Clarisa na Tiagrę w fitnessie to graty bez klamkomanetek kosztowały mnie ok. 650 zł, w tym część gratów takich jak przerzutki przód i tył kupiłem na olx z demontażu z nowych rowerów a mechanizm korbowy używany w b. dobrym stanie, łańcuch, suport, kaseta, pancerz nowe. Jakbyś wszystko chciał nowe to pewnie dałbyś z 1000 zł plus klamkomanetki hydrauliczne z hamulcami minimum 1000 zł (widziałem na olx całą grupę z demontażu za 2400 zł) więc bardziej się opłaca od razu kupić tego droższego Speca na Tiagrze bo późniejsze samodzielne wymiany wychodzą dużo drożej. Inną opcją jest ta Sensa na Shimano 105, może i gorsza rama ale reszta jest o.k. albo używany Spec Takie pytanko - ktoś mi napisał - po co brać tego speca z osprzętem tiagra, za 7k, jak jest za 7k Canyon Endurace 7 w full 105? Ja popatrzyłem naprawdę ma 105-tkę, hydraulikę też, czemu wtedy taka różnica w sprzęcie jak cena ta sama? Spec ma lepsze koła i ramę? Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Nie znam się na ramach, kolega @jajacek wielokrotnie już pisał, że Spec ma ramę z aluminium premium a większość pozostałych ze stopu 6061, który jest tańszy, cięższy, bardziej miękki/elastyczny. Te wyższe stopy z serii 7000 są sztywniejsze, co w sumie może być i plusem i minusem Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Nie zauważyłem że ta Sensa z alu 7005. To jest droższy stop aluminium niż 6061 ale utrasztywny. Miałem crossa z takiego alu. Kompletnie się nie ugina co na szosie nie jest pożądane. Zaletą jest że jak mi spadł z dachu samochodu przy 120 km/h to przeżył. Więc jest to pancerny rodzaj aluminium. Ten Stop E5 Speca to jakichś 5 różnych wymieszany. Cholera wie co to jest ale jest bardzo dobre. Natomiast nic bym z tego powyżej nie kupił. Przed chwilą było u mnie obejrzeć szosę Superiora, którą sprzedaje mój kolega, na tarczach, dwóch młodych chłopaków. Cena 5200. Full Ultegra mechaniczna, tarczówki Ultegra hydrauliczne, lekka rama karbonowa, korba karbonowa, koła podstawowe. I to jest rower w prawie idealnym stanie. Natomiast rozumiem że ktoś chce nowy ze sklepu. Ale te dwa to jednak nie jest IMO dobra decyzja. Odnośnik do komentarza
liftlodz Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Takie pytanko - ktoś mi napisał - po co brać tego speca z osprzętem tiagra, za 7k, jak jest za 7k Canyon Endurace 7 w full 105? Ja popatrzyłem naprawdę ma 105-tkę, hydraulikę też, czemu wtedy taka różnica w sprzęcie jak cena ta sama? Spec ma lepsze koła i ramę? Jeździłem na Canyonie Endurance Al w ubiegłym roku i mogę szczerze polecić ten rower - komfortowa i dość responsywna szosa. Odnośnik do komentarza
Dixel Opublikowano 3 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 25 minut temu, jajacek napisał(a): Nie zauważyłem że ta Sensa z alu 7005. To jest droższy stop aluminium niż 6061 ale utrasztywny. Miałem crossa z takiego alu. Kompletnie się nie ugina co na szosie nie jest pożądane. Zaletą jest że jak mi spadł z dachu samochodu przy 120 km/h to przeżył. Więc jest to pancerny rodzaj aluminium. Ten Stop E5 Speca to jakichś 5 różnych wymieszany. Cholera wie co to jest ale jest bardzo dobre. Natomiast nic bym z tego powyżej nie kupił. Przed chwilą było u mnie obejrzeć szosę Superiora, którą sprzedaje mój kolega, na tarczach, dwóch młodych chłopaków. Cena 5200. Full Ultegra mechaniczna, tarczówki Ultegra hydrauliczne, lekka rama karbonowa, korba karbonowa, koła podstawowe. I to jest rower w prawie idealnym stanie. Natomiast rozumiem że ktoś chce nowy ze sklepu. Ale te dwa to jednak nie jest IMO dobra decyzja. Fajna strategia wciskać używane rowery :))) (żartuję) Więc jak te dwa IYO są nie dobra decyzją, to jakie nowe były by dobrą? I dla czego są nie dobrą decyzją. Bardzo dziękuję za wyjaśnienie. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Lutego Udostępnij Opublikowano 3 Lutego Za 5-6k to chciałbym jednak rower na dobrej ramie alu i na jakimś przyzwoitym osprzęcie, minimum Tiagra. Ten Spec to na pewno nie. Natomiast ta Sensa bez przejechania się to trudno ocenić. Alu 7005 jest wykorzystywane np. do zębatek korb bo to jeden z najtwardszych stopów alu. Więc sądzę że z komfortem może być problem. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się